16 במאי 2008

תשובה- תעלת הימים תיצור עמק שלום ומיליון משרות

תשובה- תעלת הימים תיצור עמק שלום ומיליון משרות
איל ההון חושף כי בבניית תעלת הימים ישתתפו שרי אריסון, בני שטיינמץ, נוחי דנקנר והנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל. עלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-3 מיליארד דולר - פחות מההערכות המוקדמות

02:45   16.05.2008
מאת: הארץ
יצחק תשובה חשף אתמול לראשונה את פרויקט תעלת הימים מים סוף לים המלח שבכוונתו להקים. תשובה דיבר על הפרויקט במושב מרכזי בכנס המחר של הנשיא שמעון פרס.
"ברצוני לציין שאנשי עסקים מובילים בישראל ובעולם, בנקאים ותעשיינים, הביעו רצון להיות שותפים בפרויקט. הם מוכנים להשקיע", אמר תשובה. לדבריו, אתמול הודיעה שרי אריסון כי תשתתף בפרויקט, בדומה לבני שטיינמץ, נוחי דנקנר, סטף ורטהיימר "ורבים טובים אחרים".
"סטף מוכן לקחת חלק מיידי ולבנות כפר תעשייתי, נכון לשיחה בינינו שנערכה אתמול", אמר תשובה. "תוך שנתיים מיום התחלת העבודות המים יוכלו לזרום. אני יודע מה אני אומר, בניתי הרבה פרויקטים.
"לפני יומיים פגשתי את הנסיך הסעודי (אל-וליד בן טלאל; א"ק) בפלאזה במנהטן. הוא הביע נכונות להשקיע בפרויקט באופן מיידי, דרך ירדן ובתיאום מלא עמה. הוא חושב שכלכלה ושלום הולכים יחד. לא יכול להיות שאנשים יחתמו על הסכם שלום ולא יהיה להם עם מה להאכיל את הילדים".
עלות החפירה והדיפון של התעלה והתקנת מתקני התפלה לצידה מוערכים ב-3 מיליארד דולר - כך העריכו ל-TheMarker מקורבים לפרויקט. הערכה זו שונה מהערכת גופים פיננסים בינלאומיים שקבעו כי העלות של כל הפרויקט תהיה 16 מיליארד דולר. עם זאת, הגופים הבינלאומיים שיקללו את ההשקעות הנדרשות גם בהקמת התשתיות והמבנים לאורך התעלה, בעוד שהעלות ששיקללו מקורבי הפרויקט היא של השלב הראשון בלבד, שאמור, לפי הערכתם, להיות רווחי, כמו כל שלב אחר בפרויקט.

חזון של שלום
לדברי תשובה, הוא והנשיא שמעון פרס חולקים אותו חלום וחזון - לבנות את תעלת הימים בין ישראל, ירדן והפלשתינאים. "התעלה תחבר את ים סוף וים המלח ותיצור עמק שלום", אמר תשובה. "רק יחסים כלכליים בין ישראל לשכנותיה יביאו שלום ויציבות לאזור. יש לי כבוד להיות חלק מחזון התעלה שתהפוך את הגבול בין ישראל, ירדן והפלשתינאים לעמק של שלום". לדבריו, התעלה תיבנה לאורך 166 קילומטר, ויזרמו בה מיליארדי מטרים מעוקבים של מים על בסיס הפרש גובה של 400 מטר בין הימים.
"ניתן יהיה להתפיל כמיליארד קוב מים בשנה, שהם יותר מ-30% מתצרוכת המים המשותפת של ישראל, ירדן והפלשתינאים", אמר תשובה. "יהיה ניתן גם להגדיל את הכמות. המים יאפשרו להפריח את השממה וליישב מליוני תושבים משני צדיה. יהיו מפלים מהם ניתן יהיה לייצר חשמל לשימוש האזור באמצעות טכנולוגיה ירוקה. המים המותפלים יאפשרו לפתח חקלאות חורף, חממות. יהיה ניתן לספק את כל סוגי הגידולים בעולם לכל המדינות".
תשובה הוסיף כי לאורך התעלה יקומו אטרקציות, פארקים, לגונות ומרכזי בילוי, וסביבם יוקמו בתי מלון וחופים צמודים. "ניתן יהיה לבנות 200 אלף חדרי מלון, פי שלושה מכל חדרי המלון שיש כיום בישראל", אמר תשובה. "זה אומר שיוכלו להגיע 8 מיליון תיירים לישראל במקום 2 מיליון כיום. השלום ייעשה על ידי הבנה, מקומות עבודה, שיתוף פעולה ורצון טוב.

אזור סחר חופשי
"לאורך הטיילת יהיו גנים פורחים שייצגו את מדינות העולם כולו. הדבר יהפוך את האזור למוקד משיכה. משני צדיה יהיו רכבות וכבישים שיאפשרו להגיע לכל נקודה במהירות ובנוחות. אזור התעלה יוכרז אזור סחר חופשי, כדי לעודד חברות מכל העולם להגיע. יוקמו מפעלים, חנויות נוחות, מסחר. הפרויקט יכול לייצר יותר מיליון מקומות עבודה חדשים, כשהפלשתינאים יאיישו 300-400 אלף מתוכם. הדבר ייתן פתרון למחר שלהם ושל כולנו. זה ייתן תנופה כלכלית אדירה למדינות האזור".
תשובה הוסיף כי במהלך הבנייה יהיה צורך להביא בחשבון את רגישות השבר הסורי אפריקאי. לדבריו, לא תהיה שום פגיעה במפעלי ים המלח, והפרויקט כולו יבוצע בתיאום מלא איתם ועם ארגוני איכות הסביבה. "גם עידן עופר פה, ואין ספק בהבנה שזה יתואם עם המפעלים", אמר תשובה.

"הפרויקט מאוד כלכלי ורווחי ואין צורך לסבסד אותו", המשיך תשובה. "הוא יניב הכנסות מהתפלת מים, חשמל וסחר. קיימתי פגישה בעניין עם כבוד המלך עבדאללה מירדן וגנרל מנסור. בישיבה הביע המלך התלהבותו וביקש להיות שותף פעיל, כדי שהפרויקט ייצא לדרך במהירות האפשרית". 

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seeking-the-world.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.