16 במאי 2008

טייקונים ישתתפו בהקמת התעלה

יצחק תשובה: שרי אריסון, בני שטיינמץ, נוחי דנקנר והנסיך הסעודי בן טלאל ישתתפו בהקמת תעלת הימים
תשובה בוועידת הנשיא: "תוך שנתיים מיום התחלת העבודה המים יוכלו לזרום - אני יודע מה אני אומר, בניתי הרבה פרויקטים" ■ "עוד מתוכננות לאורכה אטרקציות, פארקים, לגונות ומרכזי בילוי - יהיה ניתן לבנות עד 200 אלף חדרי מלון - פי 3 מכל חדרי המלון שהיום בישראל"

13:45   15.05.2008
הארץ,   מאת: אורה קורן
יצחק תשובה חשף היום לראשונה את פרויקט תעלת הימים - מים סוף לים המלח - שבכוונתו להקים. תשובה דיבר במושב מרכזי בכנס "המחר" של הנשיא פרס.
"ברצוני לציין שאנשי עסקים מובילים בארץ ובעולם, בנקאיים ותעשייניים הביעו רצון להיות שותפים מיידית בפרויקט, ומוכנים להשקיע. נמנים בהם שרי אריסון, שהודיעה אתמול שהיא שותפה; בני שטיינמץ, נוחי דנקנר, סטף ורטהיימר ורבים טובים אחרים", אמר תשובה.
"סטף ורטהיים מוכן לקחת חלק מיידית ולבנות כבר עכשיו כפר תעשייתי. שיחה בינינו נערכה אתמול. תוך שנתיים מיום התחלת העבודה המים יוכלו לזרום. אני יודע מה אני אומר, בניתי הרבה פרויקטים", קבע תשובה.
"לפני יומיים פגשתי את הנסיך הסעודי וליד איבן טלאל א.ק בפלאזה במנהטן", סיפר תשובה. "הוא הביע נכונות להשקיע בפרויקט הזה מיידית, דרך ירדן ובתיאום מלא עימה. הוא חושב שכלכלה ושלום הולכים יחד. לא יכול להיות שאנשים יחתמו על הסכם שלום ולא תהיה להם אפשרות להאכיל ילדים. זה השלום בהתגלמותו".
"פרס ואני חולקים אותו חלום וחזון - לבנות את תעלת הימים בין ישראל, ירדן והפלשתינים. התעלה תחבר את ים סוף וים המלח ותיצור עמק שלום. רק יחסים כלכליים יביאו שלום ויציבות לאיזור", אמר תשובה.
"יש לי כבוד להיות חלק מחזון התעלה שתהפוך את הגבול בין ישראל, ירדן והפלשתינים לעמק של שלום", הוסיף תשובה. לדבריו, התעלה תיבנה לאורך 166 קילומטרים, אליה יוזרמו מיליארדי מטרים מעוקבים של מים על בסיס הפרשי גבהים של 400 מטרים בין הימים.
"ניתן יהיה להתפיל כמיליארד קוב מים בשנה, שהם מעל 30% מתצרוכת המים המשותפת של ישראל ירדן והפלשתינים, וניתן יהיה להגדיל את הכמות", ציין תשובה. "המים יאפשרו להפריח את השממה וליישב מליוני תושבים משני צידיה. יהיו מפלים מהם ניתן יהיה ליצר חשמל לשימוש האזור, אנרגיה ירוקה. המים המותפלים יאפשרו לפתח חקלאות חורף, חממות, וניתן יהיה לספק את כל סוגי הגידולים בעולם לכל המדינות".
"עוד מתוכננות לאורכה אטרקציות, פארקים, לגונות ומרכזי בילוי. יוקמו בתי מלון וחופים צמודים. יהיה ניתן לבנות עד 200 אלף חדרי מלון - פי 3 מכל חדרי המלון שהיום בישראל. זה אומר, שיוכלו להגיע 8 מיליון תיירים לישראל במקום 2 מיליון כיום. הכל ישגשג ויפרח. אנשים יתעסקו יותר בעשייה. השלום ייעשה על ידי הבנה, מקומות עבודה, שיתוף פעולה ורצון טוב".
"לאורך הטיילת יהיו גנים פורחים שייצגו את מדינות העולם כולו", סיפר תשובה. "הדבר יהפוך האיזור למוקד משיכה. יהיו משני צדיה רכבות וכבישים שיאפשרו להגיע לכל נקודה במהירות ובנוחות".
"איזור התעלה יוכרז איזור סחר חפשי על מנת לעודד חברות מכל העולם להגיע. יוקמו מפעלים וחנויות נוחות", פירט. "הפרויקט יכול לייצר מעל מיליון מקומות עבודה חדשים. לפלשתינאים 300-400 אלף מהם. יחשבו יותר על עשייה ופחות על טרור. הדבר ייתן פיתרון למחר שלהם ושל כולנו. תנופה כלכלית אדירה למדינות האיזור".
"בבניה תילקח בחשבון רגישות השבר הסורי אפריקאי", הסביר תשובה. "לפי בדיקות קרקעיות ניתן להקים אותו. לא תהיה שום פגיעה במפעלי ים המלח והפרויקט יבוצע בתיאום מלא איתם ועם ארגוני איכות הסביבה. עידן עופר פה ואין ספק בהבנה ובחברות שלנו".
"הפרויקט מאוד כלכלי ורווחי ואין צורך לסבסד אותו, אמר תשובה. "יהיו לו הכנסות מהתפלת מים, חשמל וסחר. קיימתי פגישה בעניין עם המלך עבדאללה מירדן וגנרל מנסור. בישיבה הביע המלך את התלהבותו להיות שותף פעיל על מנת שהפרויקט יצא לדרך במהירות האפשרית", אמר תשובה.

תשובה הביע תקוה שהרגולטורים בישראל וירדן יחוקקו בהקדם את חוק התעלה כדי שניתן יהיה לצאת במכרזים שוויוניים לכל העולם. כן הביע תקווה שמדינות נוספות יביעו תמיכה בתוכנית כדי לקדם את השלום באיזור. 

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seeking-the-world.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.