4 ביולי 2012

הבנק העולמי: הוסרו ההתנגדויות לפרויקט תעלת הימים

הבנק העולמי: הוסרו ההתנגדויות לפרויקט תעלת הימים
סילבן שלום: ישראל, ירדן והפלשתינים אישרו את פרוייקט תעלת הימים
14:19   03.07.2012   מאת: אורה קורן  הארץ
פרויקט תעלת הימים צפוי לצאת בקרוב לדרך. כך אמר היום השר לשיתוף פעולה איזורי, סילבן שלום, לאחר פגישה עם חברי הבנק העולמי, המקדמים את הפרויקט. לדבריו, כל הצדדים המעורבים, הישראלים, הירדנים והפלסטינים אישרו בכתב את הסכמתם לתוצאות המחקרים לפיהם פרויקט תעלת הימים הינו בעל היתכנות כלכלית, הנדסית וסביבתית. הסכמה זו מניחה את היסודות ליישום הפרוייקט כולו.
בפגישה שנערכה אמש בין שלום ונציגי הבנק העולמי, בישרו נציגי הבנק לשר כי כל הצדדים המעורבים הסירו הסתייגויות ומכשולים והצהרה משותפת על יציאה לדרך תצא בקרוב. שלום אמר, כי הוא שמח על ההתקדמות, והאיץ בהם להשלים את התהליכים הנדרשים לפרסום הדו"ח. השר שלום ציין בפני נציגי הבנק כי הוא עתיד לפנות למדינות שלקחו חלק במימון המחקרים עד כה, על מנת שאלה ימשיכו וילוו את השלב הביצועי של הפרויקט.
"סוף, סוף, לאחר שנים רבות של בדיקות, ריבוי דו"חות ועמדות, אנו נמצאים ערב יציאת הפרויקט אל הפועל", אמר שלום. "הפרויקט יציל את ים המלח ויהווה סמל לשיתוף פעולה אזורי. מדובר בפרוייקט לאומי עצום מימדים שיסייע לפיתוח הנגב והערבה. זוהי דוגמה לשיתוף פעולה אזורי, המעיד על כך ששילוב כוחות מביא לתוצאות רצויות לתועלת האזור כולו", הוסיף.

תעלת הימים תוביל מים מים סוף לים המלח במטרה להעלות את מפלס המים. במסגרת התהליך יוקמו מפעלי התפלת מים שיספקו מים לצדדים המעורבים. בנוסף, ייבדקו מיזמים כלכליים בעלי זיקה לפרויקט שיוכלו לסייע בפיתוח אזור אילת והערבה. עוד כתבות בנושא

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seeking-the-world.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.