26 בדצמבר 2006

בן אליעזר תעלת הימים נידונה לכישלון

בן אליעזר תעלת הימים נידונה לכישלון
03:54   26.12.2006  מאת: הארץ
הוסף תגובה
"הדיון בממשלה בשבוע שעבר טרף את הקלפים בכל הנוגע לעתידו של פרויקט מובל השלום, ולהערכתי נפל הפור ומעתה והלאה הפרויקט נידון לכישלון" - כך כותב שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, לראש הממשלה, אהוד אולמרט. המכתב נשלח בעקבות ההחלטה של אולמרט בראשית השבוע שעבר להעביר את הסמכויות במובל השלום מידיו של בן אליעזר למשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, המעוניין לקדם את הפרויקט ללא סקר היתכנות.
מובל השלום (תעלת הימים) אמור להיות אחד מהפרויקטים השאפתניים שבוצעו במזרח התיכון. מדובר בכריית תעלה באורך 180 ק"מ, שתחבר את ים המלח לים האדום ותמנע את התייבשותו. בנוסף, הפרשי הגבהים ינוצלו להתפלת מי ים ולייצור אנרגיה הידרו-אלקטרית. עלות הפרויקט מוערכת ב-3 מיליארד דולר.

בן אליעזר כותב עוד, כי המתווה המוסכם על ישראל, ירדן והפלשתינאים, שקיבל את חסותו של הבנק העולמי, קובע כי בטרם יתוכנן ויבוצע הפרויקט יבוצע סקר היתכנות מקיף. "חלקו הארי של סקר ההיתכנות אמור לתת דגש על הפן הסביבתי, מאחר שקיים חשש כבד להשלכות הרות אסון עם ערבובם של מי הים האדום ומי ים המלח", כותב בן אליעזר. "ואולם למרות ההסכמות, מתחוור לנו כי המשנה לראש הממשלה, אליו העברת את הטיפול בפרויקט, מבקש לזנוח את דרך המלך ולחפש לה קיצורים באמצעות בניית מובל השלום בתוך שנתיים בסיוע של קונסורציום מופרך של אנשים מישראל ומהעולם". 

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seeking-the-world.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.