22 ביוני 2009

חוזרים לתעלת הימים?

חוזרים לתעלת הימים? סילבן שלום טס באחרונה לירדן לקדם הפרויקט
על פי מתווה שהציע הנשיא שמעון פרס, תממן קרן המטבע הבינלאומית חלק מהפרויקט
12:20  22.06.2009
הארץ,  מאת: אורה קורן
השר לשיתוף פעולה איזורי, סילבן שלום, טס בימים האחרונים לירדן לקידום פרויקט תעלת הימים. על פי מתווה שהציע הנשיא שמעון פרס, תממן קרן המטבע הבינלאומית חלק מהפרויקט. המגעים בנושא נמשכים ברציפות בשבועות האחרונים בדרגים הבכירים ביותר בירדן.
ירדן חידשה לפני כשנתיים את היוזמה משנת 1995 להקמת תעלה מים סוף לים המלח במטרה לפתור את בעיות המים החמורות במדינה. כשנה לאחר מכן, פירסם יצחק תשובה את חזון תעלת הימים שלו, הכולל תעלה במתווה דומה, משותפת לישראל, ירדן והפלשתינים, שתהפוך לעמק שלום כלכלי תוסס.

באחרונה אמר עבדאללה מלך ירדן כי בכוונתו לקדם את פרויקט התעלה ללא ישראל. הדברים נאמרו על רקע המתיחות הבטחונית-מדינית בין ישראל לפלשתינים. עם זאת, כבר אז ההערכות היו כי כשיתקדמו שיחות השלום עם הפלשתינים ניתן יהיה לקדם את הפרוייקט המשותף. בירדן אופוזיציה פלשתינית חזקה לכל ניסיון של שיתוף פעולה עם ישראל, והמלך נאלץ להתחשב בלחץ הציבורי שהיא מפעילה. 

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seeking-the-world.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.