28 ביוני 2009

ישראל ירדן והבנק עולמי יקדמו פיילוט לתעלת הימים

ישראל ירדן והבנק עולמי יקדמו פיילוט לתעלת הימים באמצעות צינור מים סוף לים המלח
הסכמה על הפיילוט הושגה בפגישה שערך בסוף השבוע השר סילבן שלום עם נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק

20:31    27.06.2009
הארץ,  מאת: אורה קורן
ישראל, ירדן והבנק העולמי יקדמו פרויקט ניסויי (פיילוט) לתעלת הימים מים סוף לים המלח - כך נמסר בסוף השבוע מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה איזורי בראשות השר סילבן שלום. על פי הניסוי, יונח צינור לאורך 180 ק"מ שיזרים 200 מיליון מטרים מעוקבים מים סוף לים המלח. מחציתם ישמשו להתפלה ומחציתם יישפכו לים המלח.
הניסוי יאפשר לבחון את ההשפעה הסביבתית של תוכנית תעלת הימים, שאמורה להזרים 1.8 מיליארד מטרים מעוקבים של מים מים סוף לים המלח, מהם 800 מיליון מטרים מעוקבים להתפלה, שישמשו את ישראל, ירדן והרשות הפלשתינית.
הסכמה על הפיילוט הושגה בפגישה שערך בסוף השבוע סילבן שלום, השר לשיתוף פעולה איזורי עם נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק. הבנק העולמי, שהחל בסקר היתכנות של התעלה בצד הירדני, ללא שיתוף ישראל, ימשיך את הסקר, שתוצאותיו אמורות להתפרסם עד 2011. השר שלום אמר בסוף הפגישה, כי מדובר במהלך דרמטי חשוב להתנעת פרויקט תעלת הימים.

עבדאללה מלך ירדן הבהיר באחרונה, כי בכוונתו לקדם את הפרוייקט ללא ישראל. עם זאת גורמים בישראל ציינו, כי המגעים עם ירדן לקידומו במשותף, נמשכים. 

הכותב יוסי לוי joseph levy הינו מומחה לאיסלנד iceland, המלווה קבוצות בנהיגה עצמית בלבד, והמתכנן מסלולי טיול לפי מידת המטייל,והמשמש כמומחה באתר http://www.gotravel.co.il/.
לפניות לכותב shark4162@gmail.com
© Copyright to seeking-the-world.com זכויות יוצרים לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.