19 ביוני 2008

תעלת הימים: לעכב את ההכרזה על הפרויקט

תעלת הימים: לעכב את ההכרזה על הפרויקט

החברה להגנת הטבע קוראת לנשיא המדינה, מר שמעון פרס, להקפיא את ההכרזה המתוכננת בעוד כשבועיים על פרויקט "תעלת הימים", עד לאחר שייבחנו כל ההשלכות הסביבתיות והפגיעה האפשרית בערכי הטבע שבאזור הערבה.
יוני 2008

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, מר גרשון פלג, פנה השבוע לנשיא המדינה, מר שמעון פרס, בבקשה להקפיא את הכרזתו על תחילת פרויקט "תעלת הימים", הצפויה להיערך בעוד כשבועיים, בעת ביקורו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בישראל.
תצפית מדרך  השלום. צילום: בן דביר, בית ספר שדה חצבהלטענת החברה להגנת הטבע, הבדיקה הסביבתית של השלכות התעלה, שיבוצעו על ידי הבנק העולמי, טרם החלה, וצפויה להימשך לפחות כשנה. בנוסף, ההשלכות הסביבתיות של הפיתוח הנלווה אותו מציע היזם, מר יצחק תשובה, הכוללות בתי מלון, מפלים ובנייה בהיקפים עצומים, כלל לא עומדות לבדיקה.
במכתב שכתב פלג לפרס הוא כותב: "בחברה להגנת הטבע, כגוף הסביבתי הוותיק והגדול בישראל, אנו מביעים דאגה וחרדה לגורלו של ים המלח, אולם הקשר שנעשה, לעניות דעתנו, בין הפרויקט המתוכנן לבין הצלת ים המלח לא נבדק דיו והוא טומן בחובו סיכונים שאי אפשר להמעיט בחשיבותם לגבי המערכת הטבעית של אזור הבקע הסורי-אפריקאי, ובמיוחד לאזור הערבה, בו מתוכננת לעבור חלק מהתעלה..."
לטענת החברה להגנת הטבע, אין להעלות על הדעת כי יקודם חוק מיוחד לנושא זה, שיזכה לטיפול "מהיר", במטרה לנסות ולעקוף תהליכי תכנון יסודיים ובדיקות מקיפות, אלא ההליך חייב להתבצע תוך כדי דיון ציבורי מעמיק ויסודי, תוך התחשבות בחוות הדעת של מומחים ואנשי מקצוע מתחומים שונים ורק לאחר בחינה ובדיקה של כל החלופות."
במידה והתוכניות ל "הפרחת השממה" יקודמו ללא בדיקה מקיפה הכוללת בדיקת חלופות שונות וההשלכות  וללא דיון ציבורי יסודי, בכוונת החברה להגנת הטבע לצאת למאבק ציבורי בנושא. לדברי ראש אגף שימור סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע, ניר פפאי, "לא ייתכן כי המדינה תרוץ בעיניים עצומות לביצוע פרויקט בסדר גודל כזה בעל השלכות סביבתיות עצומות, ללא בדיקה מקדימה, רצינית, כפי שנעשה גם בפרויקטים מצומצמים הרבה יותר".

מצ"ב המכתב שנשלח לשמעון פרס בנושא
From תעלת הימים two seas canal
From תעלת הימים two seas canal
From תעלת הימים two seas canal

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.