10 ביוני 2008


מי מהמר על הטבע?

הקואליציה למען הערבה וים המלח

קריאה ציבורית לנשיא המדינה

לינק למקור
http://www.teva.org.il/?CategoryID=813&ArticleID=2862


כבוד הנשיא,

אמת מטרידה מאוד - עוקפים את הבדיקות הסביבתיות  | כנשיא המדינה, אתה מרבה לדבר על כך שהמשבר הסביבתי הינו איום אסטרטגי ועל הצורך של ישראל להיות מובילת דרך ביזמות סביבתית. לאור דברים אלה, ברצוני להביע פליאה על מעורבותך האינטנסיבית בקידום תעלת הימים ורצונך להזדרז ולהניח אבן פינה לפרויקט - בטרם נבדקו ההשפעות הסביבתיות ותוך קידום "חוק תעלת הימים" - שיביא לעקיפת מוסדות התכנון ולצמצום בחינת ההשפעות הסביבתיות של המהלך. מדובר בשני צעדים מסוכנים ביותר לסביבה ולדמוקרטיה. 
מבטיחים חזון – מקיימים אסון | הדרך בה מתנהל כעת קידומה של תעלת הימים מזכירה ימים עברו, בהם בעולם כולו נחנכו פרוייקטים עצומים, לטובת האדם – אשר הביאו עימם בסופו של דבר אסונות אקולוגיים תוך פגיעה בילדיו. לתעלת הימים ולמיזם הנדל"ן העצום המוצע יש השלכות עצומות על הסביבות הטבעיות הרגישות והעשירות ביותר בישראל - ים המלח, איזור הערבה וים סוף. פרוייקט מסוג זה יש לבדוק באופן מעמיק ביותר בטרם קבלת החלטה כלשהי על הנעתו. 
אם דמות הארץ והמורשת הטבעית והתרבותית הטבועה בנופיה באמת חשובים לך, אם "אמת מטרידה" באמת מטרידה אותך  ואם עתיד ילדינו יקר לליבך - אנו קוראים לך:
• למען הדמוקרטיה I לבלום מייד את קידום  חוק "תעלת הימים" העומד בסתירה למהלכים הדמוקרטיים.
• למען הסביבה I לדאוג להשלמת בדיקות סביבתיות מעמיקות של כל היבטי פרויקט הענק בטרם תיפול החלטה לבצעו ולהקפיד על כל ההליכים התכנוניים החוקיים ללא מעקפים וקיצורי דרך.
• למען ניקיון הכפיים I להסיר את ידך מתרבות הדורסת את הסביבה בשם חזונות שווא ובשם כוחות הנדל"ן המלווים אותו.
• למען הדורות הבאים I אנו קוראים לך לא לתת יד לפעילות הרומסת את הסביבה, הטבע והאדם ומתנהלת בחוסר שקיפות המזכיר התנהלות של רפובליקת בננות.
• למען כבודך I לדחות את הנחת אבן הפינה לפרויקט.
החיפזון מן השטן - קודם בודקים. אחר כך עושים. 

עודד קינן, החברה להגנת הטבע

 צילומים: עודד קינן, החברה להגנת הטבע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, ובמידת הצורך יבוצע תיקון.
Thank you for your FEEDBACK, and if necessary a correction will be made.